Generem continguts amb valor: la força de les imatges

Creació de continguts visuals per web i xarxes socials, Pau Ricart


En l'era del contingut digital, ja no només es qüestió de generar quantitat, sino que ens hem d'esforçar en crear missatges que aportin valor a l'usuari 


Hi ha milers de pàgines i llibres amb consells sobre com escriure un bon post, com ha de ser un títol per atraure al nostre públic, com estructurar un text per aconseguir els objectius marcats,... i molt poc es parla del contingut visual que acompanya a tota aquesta feina. Quan creem contingut cal pensar en histories que enamorin, i les imatges i il·lustracions son un element que ajuda a identificar emocions i connectar amb el nostre públic
Els avantatges de crear continguts de qualitat son diversos: connecten amb les necessitats de l'usuari, milloren l'experiència del clients, el públic s'identifica amb la teva marca, etc...
Quan ens posem a definir un nou pla de continguts estudiem els objectius, fem un anàlisis del públic, definim el tipus de contingut que cal crear, identifiquem les paraules clau, etc. Posem tots els esforços en el previ, i en moltes ocasions ens deixem aspectes essencials en el procés final de creació. Si acabem fent servir elements visuals molt utilitzats, que no ens aporten un valor diferencial, perdrem la força de la originalitat i difícilment el nostre contingut serà compartit.

Quantes vegades en hem trobat grans articles, molt ben pensats i executats però que fallen en la selecció d'imatges? Està ple de posts amb fotografies baixades de llibreries d'imatges amb el mateix estil. L'únic que aconseguim es crear una sensació d'homogeneïtzació. Si volem aportar valor al nostre usuari, cal ser diferent en tot el contingut: text i imatge (o il·lustracions)

Hem de pensar en les imatges i il·lustracions no només com a un element decoratiu del nostre contingut, sino com a element que aporta valor al nostre text. Una il·lustració personalitzada, una fotografia original ens pot servir tant per cridar l'atenció, diferenciar-nos de la resta de contingut, convertir el post en viral... Si volem tenir èxit en el nostre contingut text i imatges ha de ser un tot indivisible, no pot existir un sense l'altre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario